Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

En vanlig vardag :)

Av Flower - 31 januari 2013 21:29

Det som gör mig gladast när jag kliver in i min lägenhet är att se mina gröna växter hur de växer och blir vackra :) att de helt enkelt vill blomma ut i min närvaro :) för när jag bodde hemma så dog de hela tiden..

Att se vackra ting är nog det som piggar upp ens själ mest och gör en lugn inombords. Tog ut cyklen på en runda för första gången på länge (mkt pga av att jag skulle åka o handla) och njöt av hur vinden omslöt en och hur det kändes hur man bara flög eller hur man nu ska förklara det, men man slapp anstränga sig, bara låta benen spinna på i lugn o ro och låta hjulen rulla. Så befriande :)

Stannade till vid stadskyrkans kyrkogård och gick in, det var mäktigt, för det var så lugnt, ingen som sprang runt omkring utan bara lugn o ro. Det var så länge sen man hade den känslan när man gick in på kyrkogården.

Men största var nog kyrkan som grep tag i mig, hur vacker den verkligen var och hur den utstrålar tro och Guds hus. Jag har aldrig känt så men det är ju huset som Gud bor i, det är så mäktigt för det är just dit människor går för att fråga om Gud verkligen finns och om det finns någon mening med livet?

Nu menar jag inte att Gud inte bor i andra kyrkor, utan för mig var det en stund av förundran. Eftersom jag inte har haft respekt för svenska kyrkan utan bara vänt dem ryggen. Men idag förstår jag allt. Och varje gång jag ser kyrkan så känner jag en sådan kärlek till Gud.

I min förundran och stillhet så hörde jag viskningen Paulus..gång på gång namnet Paulus och jag tänkte ja det var väl han Gud valde ut som skulle vara den som byggde upp församlingarna, men när jag kollade i bibeln nu så visade det sig att i Matteus 16:16-19 16 Simon Petrus svarade: "Du är Messias, den levande Gudens Son." 17 Jesus sade till honom: "Salig är du, Simon, Jonas son. Ty kött och blod har inte uppenbarat detta för dig, utan min Fader som är i himlen. 18 Jag säger dig: Du är Petrus*, och på denna klippa* skall jag bygga min församling, och helvetets* portar skall inte få makt över den. 19 Jag skall ge dig himmelrikets nycklar* Allt vad du binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt vad du löser på jorden skall vara löst i himlen."


Ja att det var Simon Petrus som var den som Gud hade valt ut men vem var nu Paulus och jag kollade i bibelns register och jag fann i Apost. kapitel 13 och framåt om man läser om honom att han var en missionär/ predikant/lärljunge som åkte runt och spred runt evangeliet. 


För många låter detta konstigt, men jag tror att Gud kan visa eller uppenbara på olika sett, vilken plan han har för var och en och att jag just fick min uppenbarad. Jag kände nämligen igen mig i Paulus.

Kanske inte att jag ska åka runt och sprida evangeliet det vet jag inte, men att det var ännu ett steg och förståelse varför jag ska bege mig till Stockholm för att gå bibelskola i höst, för att lära mig Guds ord. För Paulus undervisades  innan han begav sig ut.

Jag och många andra människor gör många olika saker som vi inte förstår oss på egentligen, mycket pga att vi inte har fått det bekräftat av Gud att det är vår kallelse. 

Jag studerar nämligen mycket bibeln och snappar upp en hel del och kan sitta och skriva ihop en del texter, många kallar det en predikan. Andra dansar eller sjunger eller är duktiga på att dela guds ord med folk runt omkring (små predika lite). 

Men vi tar det inte på allvar och använder oss inte av det i stora helheten. 

Jag önskar att vi började göra det, varför gömma det vi känner att vi har fått, varför vara oroliga och skygga när vi kan fråga Gud om det är det han vill att vi ska göra. Varför stanna när vi kan blomstra? Varför låta en växt sluta växa när vi kan göra så att det förökar sig och gör sig ännu större och ännu mer användbar. Varför låta något sluta växa och få vara på en vanlig nivå?


Gud jag kan inte helt svaret på detta hur vi verkligen ska börja men jag vet när jag vänder mig till dig så kommer du att ge mig ditt svar, så jag ber dig att du visar mig och många fler vilken vår kallelse är i våra liv eller under en period i våra liv. Även i en liten ålder istället för i en fullvuxens ålder. Visa oss och hjälp oss att växa. Amen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards