Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Framtiden

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme.

Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på väg att byta miljö /boplats. 

Från småland; den trygga tillvaron där familj vänner o underbara mysiga skogen finns till Stockholm: storstan, osäkerheten, massa betong haha ^^

Ja en stor kontrast!


Och jag erkänner jag är rädd, för det som finns där framme, men ändå stark i det då jag vet anledningen till varför  jag ska bege mig och att det är för mitt eget bästa, för att jag ska kunna växa mer som människa och finna det som gud har kallat mig till att göra.


Japp där sa jag det, det är pga av Gud att jag ska flytta och många av er kan inte förstå varför, till och med uttrycka er att det är idiotiskt!

 Men jag vet att det inte är det, för jag tror att det han har visat mig om framtiden är för mig och jag själv hade aldrig gjort ett sådant här steg eller någon av alla dess steg som jag är på väg att göra.
För jag är osäker i mig själv, osäker om jag kan hantera det eller har kapacitet-styrkan för det som finns där framme.

 Men det fina är att under tiden som jag väntar tills flyttdagen är bokad så får jag vara trygg i honom o låta mig fyllas av hans närvaro o styrka.
Och det som visar på att han är där, är att varje gång jag tänker på Stockholm, så får jag en frid inom mig istället för panik, o när jag får höra fåglarna kvittra eller fiskmåsarna tjuta så blir jag upprymd för jag vet att där uppe finns mälaren o en båthamn och skog med. Jag blir påmind av den vackra naturen! Haha jag vet småläning, men jag älskar naturen o har alltid gjort. O jag kan ärligt talat säga till er att jag har sökt på platsen där jag ska bo för att verkligen få klarhet att det finns skog där uppe o inte bara en massa betong hus :P
Och tack o lov så fanns det + en massa vatten som gjorde mig överlycklig! ^^
Så jag är påväg och har en trygghet för framtiden även om rädslan och pirrat finns där, för jag vet att jag är påväg för jag låter mig få ledas av honom o han tar mig på de vägar som han ser att jag har kapacitet för att kunna inta.
 Så för er som är i samma sits som mig eller till och med undrar om framtiden, fråga honom hur den ser ut, vart ni är på väg, vilken plan han har för er om ni tackar ja. O jag kan säga att om ni tackar ja så får ni aldrig leva ett tråkig liv. Som min pastor skrev som rubrik på sin bok, Ett himla liv (något i den stilen) där han berättar om sitt liv med jesus både innan han mötte o efteråt :) och det har inte tagit stopp heller utan hans liv med jesus fortsätter. En riktigt härlig människa o som vet när ett leende lyser upp ett helt rum ^^
 
Som slutord: Psalm 23 Herren är min herde, ta med den o vetenskapen om att Jesus lämnar aldrig din sida, vart du än gör i livet, så fortsätter han att älska dig ändå <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 13 april 2013 16:00

Var mild och god mot alla Älska, le och var glada, så att världen omkring er blir ljusare och lyckligare därför att ni finns i den.  Låt kärleken och glädje råda även under de gråa dagarna. Det finns ökendagar såväl som förklarinsdagar för mina l...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards