Inlägg publicerade under kategorin Relationen med gud

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme.

Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på väg att byta miljö /boplats. 

Från småland; den trygga tillvaron där familj vänner o underbara mysiga skogen finns till Stockholm: storstan, osäkerheten, massa betong haha ^^

Ja en stor kontrast!


Och jag erkänner jag är rädd, för det som finns där framme, men ändå stark i det då jag vet anledningen till varför  jag ska bege mig och att det är för mitt eget bästa, för att jag ska kunna växa mer som människa och finna det som gud har kallat mig till att göra.


Japp där sa jag det, det är pga av Gud att jag ska flytta och många av er kan inte förstå varför, till och med uttrycka er att det är idiotiskt!

 Men jag vet att det inte är det, för jag tror att det han har visat mig om framtiden är för mig och jag själv hade aldrig gjort ett sådant här steg eller någon av alla dess steg som jag är på väg att göra.
För jag är osäker i mig själv, osäker om jag kan hantera det eller har kapacitet-styrkan för det som finns där framme.

 Men det fina är att under tiden som jag väntar tills flyttdagen är bokad så får jag vara trygg i honom o låta mig fyllas av hans närvaro o styrka.
Och det som visar på att han är där, är att varje gång jag tänker på Stockholm, så får jag en frid inom mig istället för panik, o när jag får höra fåglarna kvittra eller fiskmåsarna tjuta så blir jag upprymd för jag vet att där uppe finns mälaren o en båthamn och skog med. Jag blir påmind av den vackra naturen! Haha jag vet småläning, men jag älskar naturen o har alltid gjort. O jag kan ärligt talat säga till er att jag har sökt på platsen där jag ska bo för att verkligen få klarhet att det finns skog där uppe o inte bara en massa betong hus :P
Och tack o lov så fanns det + en massa vatten som gjorde mig överlycklig! ^^
Så jag är påväg och har en trygghet för framtiden även om rädslan och pirrat finns där, för jag vet att jag är påväg för jag låter mig få ledas av honom o han tar mig på de vägar som han ser att jag har kapacitet för att kunna inta.
 Så för er som är i samma sits som mig eller till och med undrar om framtiden, fråga honom hur den ser ut, vart ni är på väg, vilken plan han har för er om ni tackar ja. O jag kan säga att om ni tackar ja så får ni aldrig leva ett tråkig liv. Som min pastor skrev som rubrik på sin bok, Ett himla liv (något i den stilen) där han berättar om sitt liv med jesus både innan han mötte o efteråt :) och det har inte tagit stopp heller utan hans liv med jesus fortsätter. En riktigt härlig människa o som vet när ett leende lyser upp ett helt rum ^^
 
Som slutord: Psalm 23 Herren är min herde, ta med den o vetenskapen om att Jesus lämnar aldrig din sida, vart du än gör i livet, så fortsätter han att älska dig ändå <3


Av Flower - 16 mars 2013 11:06

Ibland undrar jag om jag gör tillräckligt för mig själv eller för världen, kan få en sådan panik ibland o bli helt spänd i kroppen för man känner sig så hjälplös i frågan.

Jag fick dock bekräftat när jag såg programmet Mia på Grötö, att detta är något som vi människor bär på hela tiden. 

Är vi tillräckliga?!


Jag valde att ta upp denna frågan med Gud och svaret blev du är tillräcklig!

Om jag ska vara ärlig så trodde jag att han skulle svara nej, för jag har inte gjort så mycket på sistone. Men jag fick faktiskt svaret ja och att Jesus säger till oss i Nya testamentet att han verkar i vår svaghet, att i vår svaghet blir hans styrka fullkomlig. Eftersom vi lägger allt i hans händer o våga ledas av hans röst och vägledning. 

Han säger, vänd er till mig, lägg era bördor på mig så kommer jag lyfta upp er och ni kommer att känna er tillräckliga och älskade av mig.

Rom 15:3 Kristus tjänade inte sig själv utan bar våra svagheter, så som det står skrivet: Dina smädares smädelser föll över mig.

Han dog på korset för att ta våra synder, han gick den långa vägen för att Gud ville rädda det folk som han skapat, så för istället för att de skulle gå evigt förlorade så sände han sin enfödde son.

Johannes 3:16 ” Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. ”

Jesus dömer ingen o säger inte till någon att du är inte tillräcklig. Han ser inte på världen genom jordens ögon, utan genom himlens ögon. Han ser möjligheter istället för omöjligheter. O som jag sa innan, om vi bara vågar lita på honom o tro på honom så kommer han att visa oss den rätta vägen, den vägen genom livet som vi ska gå.

När jag tog emot Jesus i mitt liv så gav han mig också hjälparen – Den helige Anden.

Joh 16: 7 Men jag säger er sanningen: Det är bäst för er att jag går bort. Ty om jag inte går bort, kommer inte Hjälparen till er. Men när jag går bort, skall jag sända honom till er.


Joh 14:26 Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt er.


Jag blev andedöpt som det heter o som jag skrev ovanför här ifrån bibel, så är det sant, för genom att jag har blivit andedöpt så blir jag påmind om Jesus o vad han säger till oss.

Helige Anden är vår hjälpare här i världen, vi har inte sett Jesus o vi har inte blivit undervisade som lärjungarna, men genom att vi har den hjälparen så kan vi ändå förstå vem Jesus är.

För han är den öppna kanalen som låter oss närma sig honom o känna honom o jag kan säga att när man får uppleva Jesus kärlek så är det så ljuvligt. Det är som en vacker soluppgång eller den romantiska upplevelsen eller den vackraste blomman eller den godaste gräddigaste tårtan som man någonsin har skådats. Det är i alla fall så vackert o så mycket kärlek o värme.


Den helige ande hjälpte mig att se att jag är tillräcklig o visade mig hur jag var tillräcklig.

Jag har alltid på något sett haft ett hjärta för människor, har velat hjälpa dem o eftersom jag har gått igenom mkt sj i livet så vet man att hjälp behövs där ute för människor. Men hur jag ska hjälpa dem eller säga de rätta orden har jag aldrig vetat. Men när jag kommer närmare Jesus o den helige ande har fått verka mer i mitt liv så är det som jag nu istället får se människor på ett helt annat sätt än vad jag har gjort innan.

O jag känner mig tillräcklig, för jag behöver aldrig anstränga mig 100 % för att nå människor idag, utan behöver bara ta första steget o sen gör den helige ande resten. O varför jag kan säga så här är för att jag har upplevt det. När jag talar till människor så får jag bilder i huvudet eller en känsla i hjärtat o när jag uttalar det så säger folk att det är precis det den har tänkt på, jobbat med.

Men vill punktera att det är inte mina tankar mina känslor som jag talar vidare utan det är Jesus.

Genom att den helige ande är i mig så kan Jesus tala till mig.

O det är fantastiskt, för jag som sagt jag känner mig tillräcklig.

Men det är viktigt att om man vill fortsätta i denna banan o känna sig tillräcklig så måste man vända sig till Gud hela tiden, varje dag, varje kväll, varje morgon. Att tala med honom om det som händer o rör i ens hjärta. Men sen finns det självklart de stunder man önskade att man ändå kunde göra mer för världen att man inte är helt tillräcklig.

Tanke på krigen, svälten, föräldralösa barn, djuren, ja allt.

Men kan inte göra mer än det man gör, för vi är bara människor. Vi kan bara be!

O sen lära oss att se genom himlens ögon o inte genom jordens ögon.
För när vi ser Through heaven's eyes så ser vi möjligheterna o inte omöjligheterna :)


Det finns ett hopp, ett liv , en frihet!

Vi behöver bara våga tro....


See Through Heaven's Eyes

Av Flower - 4 mars 2013 19:04

Det finns många som inte har sagt ja fullt ut till Jesus... Många kan tycka det är en kamp att världen lockar mer än vad han gör, att ens dataspel, pojkvän/flickvän, bilen, modet eller festandet är mer viktigare han. Man går till och med så långt att man värdesätter det mer än Gud.

En av grund anledningarna är att man kan tycka att Gud har för många regler eller att han aldrig finns där riktigt, som svaren på ens böner aldrig når fram till en när man ber om dem.


Låt mig få dela av mina upplevelser av Gud genom mina första år.

 När jag var i tonåren så var jag inte kristen fullt ut för att jag ansåg att kristendomen handlade om för mycket regler och det där om att älska sin näste som sig själv och förlåtelse (förlåta sina fiender) var för mycket och för stort.

Så jag valde att leva mitt liv vidare o fördjupa mig mer i mig själv o att det vara bara gött att ha något o tro på..

 Jag trodde ändå att Gud skulle hjälpa mig med mina problem att livet blev lättare för han säger att han ska hjälpa en ju, men det blev aldrig så. Levde ändå kvar i mina bekymmer o brottningskamper som depression, självmordstankar, osäkerhet, hatet o såret i hjärtat som aldrig ville försvinna..


 Jag åkte på läger o gick i kyrkan när jag ansåg att jag ville, prioriterade mest sömnen, eftersom jag ansåg att det var ansträngande att gå till kyrkan. - Men varje gång jag var där så var min bön den same, förlåt mig och hjälp mig Gud.

Jag vände mig till Gud varenda gång på ett läger och hörde allt det där om att läsa bibeln att det var bra och hur viktigt andaktar var- Egen tid med Jesus.

  I mina kretsar levde vi dock i ett mellanting mellan religion och en levande relation med Gud, den som hade den levande relationen var ledarna och predikanterna. Vi själva fortsatte att leva som vanligt och hade samma tråkiga, taskiga attityd mot andra eftersom vi fortfarande var självupptagna och hade kvar våra hjärtan hos oss själva. Attityden var den att vi tänkte att bara om jag ber om förlåtelse så blir att bra igen och så blir livet bättre för hey jag har ju bett om förlåt!

 Vi kan ju alla se att det aldrig blev bra för vi sa aldrig förlåt med hela hjärtat utan bara ytligt som ett kort förlåt! och sen dansa vidare.. Vidare till ruta ett igen.


Vi alla frågade oss själva: Varför blir det aldrig bättre mitt liv? O var är Gud egentligen?


Svaret: Är att vi aldrig gav hos helt hän till Jesus, gav hela vårt hjärta och uppmärksamhet till honom.


Vändningen/Frälsningen: Min syster blev troende på ett läger o när hon kom hem så såg jag henne sitta ute på verandan och läsa i hennes bibel, hon till o med satt o studerade texterna i den. Jag själv fattade inte varför hon gjorde det o hur hon kunde tycka det var så intressant, men kan säga att det var min första inblick på hur en levande relation kunde vara, även hos en ungdom.

Andra intrycket var när jag mötte en kille som började dela hans upplevelse om hur Gud har och verkade i hans levande och han var så säker på det han sa och allt blev så levande. Inte bara den där torra bilden av en sträng Gud utan en kärleksfull Gud som brydde sig om en o som faktiskt också kunde tala till en.

Tredje var mitt egna möte med Jesus, - Mars månad 2012.

 Det var där det slog mig att Wow Jesus älskar verkligen mig och det handlar bara om en relation o inte bara regler o krav. Jag såg allt det kristna på ett nytt sätt.


* Din relation, vår relation handlar bara om att bli älskad av Gud och att älska honom. Det står i boken Mika (i bibeln) kapitel 6, vers 8 - " Han har kungjort för dig o människan vad gott är, Vad begär väl Herren av dig annat än att du gör det som är rätt, att du älskar barmhärtighet och vandrar i ödmjukhet med din Gud"

Så vad fann jag vid mitt möte med Jesus?


Att jag var älskad, betydelsefull att om jag omvände mig helt så tog han bort alla mina mörka tankar, hatet, han helade mina djupaste sår som ingen människa kunde nå, inte ens min mamma/psykolog eller ens pojkvän. Bara Jesus kunde nå mina sår och han nådde dem.

Så mitt liv tog en vändning, jag börjde läsa bibeln som jag tyckte annars var en tegelsten, lyssnade på predikningar både på datorn och i kyrkan. O jag började höra hur Jesus gång på gång började viska till mig: "Jag har har en plan för dig, ända sen du var i moderlivet o till o med innan dess, visste jag vem du var och vad du är skapad till. Jag känner till dig och jag älskar dig"


I o med att jag fann att han sa det så började jag ivrigare att läsa hans texter och förstod att det var i dem som jag kunde finna olika riktningar i livet som man kan leva i o då menar jag yrken o gåvor!

Jag läste om olika människor hur de levde sina liv, deras vardag/relationer/felsteg/ o hur gud använde dem och hur högt han värdesatte dem.


-Jag har förstått idag att Bibeln är verkligen en skatt! O jag är så tacksam att jag har fått lära mig allt som han har lärt mig, att vad det innebär att följa hans regler, älska sin näste som sig själv o hur befriande det är att förlåta folk.

 Att vända sig fullt till Jesus, att förneka sig själv, sitt gamla liv/vanor är faktiskt skit svårt, tro mig jag vet hur det är och jag lär mig fortfarande. Men när man inser att man helt enkelt inte kan leva utan Gud så är det en befrielse och svar på så många saker o man får uppleva andens frukter i stället för köttets begär.

Det står i Galatebreve kapt. 5 vers 16-26:


 16 Vad jag vill säga är detta: vandra i Anden, så kommer ni inte att göra vad köttet begär. 17 Ty köttet söker det som är emot Anden och Anden söker det som är emot köttet. De två strider mot varandra för att hindra er att göra det ni vill. 18 Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. 19 Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, 20 avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, 21 illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike.

22 Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, 23 trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. 24 De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. 25 Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. 26 Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra.


Jag lever idag med en befriad och en härlig frälsad själ som inte längre bär på allt det mörka som jag hade innan eller det gamla livet som aldrig ville försvinna. Utan idag är det ljust runt omkring, jag har en plan ett liv o en glädje som jag vet bara kommer ifrån Gud. 

 Vill verkligen uppmuntra er där ute att vända er helt om till Gud istället för att stappla runt med ett halv hjärta o era djupa tankar. För jag vet att om Gud har en plan för mig så har han definitivt ett plan för er och det är så ljus!


I bibeln står det att allt som Djävulen har tagit ifrån er ska han ge tillbaka till er o inte bara en liten del utan mer än vad vi någonsin kan föreställa oss!!

 Men för att finna det o er få tag på ert nya liv så måste ni säga ja till Jesus.

Det står i Johannes 14:6 " Jag är vägen, sanningen o livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig" 

O sist Johannes 14:7, säger Jesus - " Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger."

Hur mycket du än söker där ute som så kommer aldrig din själ finna ro, förutom om du vänder dig till den levande Guden.

Av Flower - 5 februari 2013 21:24

Så jag sov knappt ingenting i Söndags natt, mkt att tänka på. Så när jag vaknade vid fyra igen och läste min bok om profeten Jeremia och bara slappnat av så bad jag en bön att snälla gud hjälp mig idag o bara ge mig styrka, jag kommer bara att vila i din famn idag så du vet för jag orkar ingenting annat :)
Och jag kan säga att var så glad när jag kom till jobbet klockan halv åtta på morgonen och resten av dagen, bara fnittrade för all gläjde bara bubblade i mig ^^) SÅ underbart!


Och idag va det oxå bara så underbart :) 
Joggade fem km med min vän och fortsatt men träningen hemma och efter det duschat, lagat mat och tvättat. Och detta har jag inte kunnat göra på över en månad, har varit så utslagen, men har verkligen bara vänt mig till Gud o detta är vad han ger tillbaka styrkan :D

Haha WOW vilken power han har som bara fyller en med sådan kraft ^^ Alla ära till honom och för att visa det så fyller jag hela min lägenhet med lovsång och bara lovsjunger honom :D


 För alla som har en tro och behöver hjälp. vänd er full hjärtat till honom, det är svårt i början men genom att bara fortsätta så lossnar till sist den sista mur stenen och ni möter honom full hjärtat :) ^^ Så varför fråga andra om hjälp för att fixa sin själ eller sig själv när man kan luta sig mot en Gud som svarar en och som verkligen vet hur man mår på insidan. För ingen människa kan se det utifrån eller öppna upp en kropp för att se hur ens psyke är. Den bästa medicinen som finns är Jesus helande :)

I johannes kapitel 14 vers 27


" Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa."


Godnatt på er!


Kramar! ^^

Autumnflower

Av Flower - 26 januari 2013 16:50

Jeremia kapitel 29

11 Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. 12 Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er. 13 Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta. 14 Ty jag skall låta er finna mig, säger HERREN. Jag skall göra slut på er fångenskap och samla er från alla de folk och alla de orter dit jag har drivit bort er, säger HERREN. Jag skall låta er komma tillbaka till den plats från vilken jag förde er bort som fångar.

 

MItt levebröd som får en att gå vidare utan att stanna o när man väl stannar så blöder hjärtat. 

Jag kan på ett sett känna den ångesten o vilsheten som judarna kände när de fördes bort ifrån sin stad Jeriko.

Men en känsla om hopp när man får höra dessa ord från Gud.

Även om det är mörkt och svårt och inte särskilt lätt där de var så visste de att de skulle bli räddade ifrån platsen, precis som de blev räddade ifrån Egypten. 

Gud ber dem tidigare att de ska ta en bit jord och föröka sig och fortsätta leva, tills den dag då Gud räddar dem.

Alltså Gud vill inte att man ska sluta leva när man kommer i svårigheter, ge upp nej utan fortsätta gå i gyttjan tills man kommer upp till stadig mark igen.


Jag själv har fått dessa orden men på ett annat sätt, jag sitter nämligen på en ort och försöker kämpa igenom det liv jag lever i nu. En fånge i sig själv har man blivit. Men Gud har sett mig och talat till mig att jag ska vidare mot en utbildning och där får hitta det som jag söker, min identitet och mitt livsarbete i den kallelse som jag har.

Och detta ska hända inom några månader.

Så det är mitt hopp, att veta att jag inte är ensam o att Gud ser vad jag egentligen går igenom som ingen annan ser eller förstår. O att tanken inte är att jag ska leva i det i resten av mitt liv.


För jag är så rädd att jag alltid kommer att vara sådan här. Leva i ångest.





Av Flower - 22 september 2012 13:02

Åh idag sprudlar jag bara av glädje :D Vill bara skrika rätt ut (barnsligt jag vet) men det är guds glädje som är i mig och då kan det bli så mkt att man bubblar över ^^


Idag blir det fotografering och lite händelser ^^ 

Ser fram emot att gå på ikea med syrran och handla in det som ska handlas in och sen ut till skogs och leka med kameran. Ska bli så skoj då jag ska fokusera på profilbilder och lite natur (vatten bilder) så på med kyrksajten jackan och stövlarna för här kommer jag :D


Glädjen är något som Gud kan ge en och ge den helt rätt..den glädjen som går från innefrån och ut..likt glädjen när man är nyförälskad :P 

lyssnade på ett sådan bra möte igår och spelade fotboll och jag gjorde mål Jihu :D roliga var att jag var den enda tjejen med och det var intressant :P

Det som var viktigt och en spark i baken ifrån mötet var att gud lämnar en aldrig utan han har räddat oss och älskar oss precis som vi är, inte för de misstag som vi gör utan för dem vi är, från vad vi har i hjärtat :)
Men att vi inte ska bara leva och vara kristna som en vanlig sak i vardagen (likt en religion) nej utan leva för honom. Se honom och ha honom som priotering ett i dagen. Och genom att vi dör ifrån oss själva och lever ifrån honom så fyller han oss med de behov som behöver fyllas. Likt jag igår som var det ovanligt att jag överhuvudtaget var med på idrottskvällen då det inte är jag. Men jag ställde upp för ungdomarna och glömde mig själv och vad jag vill och det var så grymt kul. Och detsamma är det med Gud, glöm dig sj och dina behov och sätt honom först så kommer din vardag och ditt liv vara ett äventyr. Så idag ska jag bara se honom och hans skönhet och kärlek och bara ta vara på det jag har och finnas för andra och leka med de gåvor som han har gett mig som mitt skapande ^^

Jag ska vara med honom :D


Älskar alla mina vänner och familj och Gud!


Va inte lika dum som jag utan se den kärlek som ni har runt omkring er och var inte trångsynta!


KRam <3


ps. tack Jesus för glädjen som du fyller mitt hjärta med <3

Av Flower - 15 september 2012 10:46

Kärleken är mer än beröring, ord och känslor och gåvor. 

Det är starkare och det är en helig grej!


Jag önskar jag bara blev kär en gång, jag önskar att inte killar eller tjejer uttnyttjar varandra så som de gör idag.

Att de ligger med någon ny varje vecka för att dämpa sin ångest över ensamheten. 
Att de inte vill låta sig hitta någon som kan dämpa sin ångest i all framtid.

Varför ska ni gå till någon ny och uttnyttja den varje vecka, för att ni tror att den är en enkel leksak som ni kan slänga bort sen när ni är klara. Likt en sprit flaska som dämpar den största ångesten och sen när den är slut så går ni och hämtar en ny. Well om ni ser skillnaden på en spritflaska och en människa så ser ni att den ena har känslor och den andra inte! En flaska kan ni tömma utan att den lider, blöder eller känner någon smärta. Medan en människa drar ni ner mer och mer på djupet än vad ni anar! En människa är likt en sj. Som inte delar sina känslor för den för du gör inte detsamma. Som håller ens känslor eller sin ilska eller sin lika väl så glädje för den inte vill. Den kan göra allt det som du gör och du vågar inte se dig själv som gör precis likadant. 

Se det så här.. Du vågar inte öppna dig, utan du går hellre runt och är med en ny varje vecka, månad, år. Du uttnyttjar hellre för att bli sårad sj. Om man ser längre in på det, hade du velat vara den som utnyttjade dig varje månad, varje vecka, varje år?
Att det kommer en person fram till dig och frågar ska vi vara ikväll och sen nästa morgon är borta? Hade du inte ställt dig samma fråga, vad gör jag för fel? är jag inte tillräckligt bra för att han ska stanna kvar nästa morgon också, till nästa dag, nästa vecka, nästa månad, nästa år, nästa decendium!
Se vad ni gör! Älska inte varandra för en dag, en vecka, en månad, ett år. Älska varandra för all evighet!
Kärlek är mer än en kort romans! Du slipper smärtan, du slipper dina frågor, slipper uttnyttjandet. 

Du blir tillfredställd varje dag i decenium. Dina frågor blir besvarad varje dag och av varje människa. Du är mer än vad världen någon kan låta dig att inse! 

Du är VärldeFULL!


Någon som jag älskar av hela mitt hjärta någon som finns för mig varje dag, varje vecka, varje månad, varje år, varje decenium är JESUS!

Han älskar mig precis som jag är , älskar mig för det jag gör, peppar mig när jag behöver det, ger mig den närheten som jag behöver. Ger mig tillfredställandet :)


Jesus är mitt liv, min kärlek mitt allt.

Han är den äkta prinsen på sin vita häst, Den som inte uttnyttjar mig för en enda natt.

Han är den som botar de sjuka, han som upprättar de svaga och bortstötta. Han älskar en med hela sitt hjärta i all evighet!

Han älskar er.

Han vill er väl..Han har skapat oss kvinnor vackra, för vi är en av hans vackra skapelse. Han vill inte att vi ska bli uttnyttjade, ner knuffade i rang eller jobba genom att ge vår kropp.

Han vill att vi ska stråla lika vackert som solen på himlen, Blomma lika vackert som en blomma spricker upp i morgon solen!


Unga tjejer, Unga Kvinnor, Medelålders Kvinnor, Pensionärs Kvinnor!


Jesus är den verkliga mannen som älskar oss för den vi är!

Vi behöver aldrig anstränga oss för att någon ska älska oss. Vi behöver bara komma som vi är och låta oss omsvepas av hans kärlek och han kommer att upprätta oss till den vi skulle ha varit ifrån början, när han skapade oss.

Låt inte männen där ute trycka ner er..Låt oss stå rakt upp och skydda det vi har och säga att vi är lika mkt människor som när är där ute!


Detsamma gäller er män där ute, ni som också blir uttnyttjade..Stå upp för er själva, fyll er med herren vår Gud, Stridaren av den räta sidan. Låt han få upprätta er till de ni ska vara, det han har tänkt ut för er!

Ni män ska vara stridare, omtänksamma och kärleksfulla till era familjer där ute, ni ska vara överhuvudet, ni ska följa Gudsriktiningen och er familj i det. Ni ska vara den vi ser upp till, den vi hittar vägledning hos (som vi hittar i Jesus). Killar ni är mer än vad ni tror! Vi behöver våra män där ute! Inte fegisar som inte vågar stå upp för sig själva eller sjunka ner till de plan att man uttnyttjar varandra och lever i sin egen värld. Vi kvinnor och barn ska se upp till er och älskar er och följa er. Ni är ledaren i våran flock. Och er ledare och följare är Gud.
Som han skapade Adam, till att sköta, jorden, djuren och se till sin Eva och barn. Han som skulle på något sett vara beskyddaren. Och vi Eva, som Gud skapade, ska älska vår Adam av hela vårt hjärta och finnas där för 110 % 
Uppmuntra honom när han behöver det, ge honom vår hjälp när han behöver det, vårda våra barn och vårt hem. Samtidigt som vi ska oxå vara stridare när det behövs och finna vår styrka i Jesus i Herren som hör och bönhör våra böner. Det är inte konstigt att världen och kvinnor, män ser ut som de gör idag, jag förstår att ni inte kanske förstå denna texten särkilt de som är feminister..men allt handlar om balans, att vi ska älska varandra. Som feministers tänkande att vi kvinnor ska kunna göra det som männen oxå kan göra. Och det säger jag att vi inte kan, men att vi inte heller ska låta bli att låta männen ska leda oss. Vi ska som gud har skapat oss till också bryta in när det går för långt. För det har han visat genom många stora kvinnor här i världen. Vi ska säga ifrån och leda dem rätt. Men aldrig trycka ner en man till marken. Utan vägleda honom och visa honom på den rätta vägen, där han kan använda sina talanger på rätt sätt.

Herren Vår Gud är större än vad vi någonsin kan förstå. Vi kommer att kanske förstå det när vi en dag, kommer upp till himmelen. Men för att kunna göra det måste vi förlita oss på honom. Till 110% och älska honom både i hjärta och själ och tro på honom och hans son jesus. 
Kaputulera alla ni män och kvinnor och låt Gud leda er i den väg som han har tänkt för er!

Leda oss i den värld som han har skapat. Och visa oss var som är rätt och fel.


Jag älskar min Jesus och kommer aldrig att lämna honom, utan längtar bara tills den dagen han kommer hit så man kan få krama om honom ordentligt. 


   

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards