Alla inlägg under juni 2013

Av Flower - 21 juni 2013 21:06

 

 31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.
 
Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3
Av Flower - 19 juni 2013 21:54

 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3

Våga tro på dig o säga ifrån.
Du har bara en hälsa o en kropp.


Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!
O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det till dig själv, för det är inte sant o det vet du längst inne också.


Alla är vi lika mycket älskad <3

Och förlåtna för de misstag vi har begått, stora som små.

Av Flower - 19 juni 2013 21:05

   Tilliten


Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper sitt folk i alla situationer.

Det är väl bara mig själv jag tvekar på.. om han verkligen älskar mig så mycket så han skulle vilja ta hand om mig o rädda mig i olika situationer.

Ja jag erkänner jag är svag på denna punkten

O det är något jag verkligen lär mig nu också att våga lita på honom

Är den situationen då jag är fruktansvärt trött o kroppen skriker om en lugn stund, men är så fast i mitt jobb så har så svårt att lämna det även om jag gråter över jobbet o vill bara ta o lämna det för att kunna hämta nya krafter.
Vi människor är så stressade idag att vi missar allt, även det som är mitt framför oss.
Guds budskap som går igenom människor som inte ens tror eller på filmer o genom musiken.
Vi missar våra barns behov av närhet så föräldrar behöver gå kurser för att lära sig att prioritera rätt o veta hur ett barn funkar. O jag själv skriker av förskräckelse över detta för man undrar var de föräldrar själva kommer ifrån, Mars?!
 Har de inte egna behov sen de var små som de kan reflektera till?
Jag frågar Gud ofta om det verkligen inte finns något stopp på allt detta dårskap, om inte världen kan stanna upp o se vart de egentligen är på väg, istället för att hänga med tåget som är på väg mot stupet?
Om vi människor verkligen kunde fixa fred, mer pengar, stabilitet så hade vi redan ordnat detta, men inte ens efter 2000 år så slutar vi att försöka eller försöker komma till insikt att det bara är Gud som har makt över saker o ting..
Är rädd för hur allt ska sluta, även om jag längst inne vet, men det skrämmer mig att få vara den som kommer att få se hur långt världens ungdomar kommer att pressas tills de alla är helt förstörda..
Min morfar som fortfarande lever, packade sin cykel när han var 16-17 år för att bege sig vidare i världen. På en CYKEL! Frihet var stor i hans ålder o möjligheterna ändå stora o man mådde bra..idag sitter en ungdom inlåst i en skola med så mycket krav att de blir osäkra både på sig själva o för framtiden. Att de gör allt för att försöka lyckas o för att dämpa ångesten o depressionen så tar man tabletter eller droger. Jag tog tabletter så jag vet hur den banan är.
Tack o lov mötte jag Jesus o han satte mig fri ifrån det.

Slut ord, om vi vågar släppa taget så finns han där.. men det gäller att vi vågar att ta steget o han finns där för dig även vid startlinjen. 
Han fanns där för mig o finns då även där för dig.

Du är Älskad o sedd <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards