Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Styrka

Av Flower - 27 januari 2013 10:57

Jag har ett minne av när min farfar ifrån Polen tog med mig ibland på cykelrundor.

Han hade nämligen en cykelkorg som man kunde sitta i och som var gjorde att man blickade framåt istället för att man kollade på honom. En härlig o bekväm cykelkorg, kommer ihåg hur man satt där som i en vanlig bebisgunga och dinglade med benen.

Iaf, en runda kommer jag ihåg som starkast var när vi efter mkt hälsande på grannar och bekanta cyklade emot tågrälsen ( detta var alltså ute på landet i en liten by) och där det var fullt med Vallmoblommor. Jag kommer ihåg hur jag tjöt av lycka och bara lyste av glädje, för jag tyckte det va så vackert med alla dess blommor.

Minnet av hur fascinerad man var när man kände på blomman som visade sig vara så skör när man bara nuddade bladen, men så stark när vinden blåste på dem. Har gjort ett starkt intryck på mig.

Efter den sommaren letade jag som en toking efter sådana blommor och tillslut fann jag en vit klänning med vallmo på.

Tyvärr passade den mig verkligen inte, men jag kom ihåg att jag var stolt när jag ställde mig på scenen den dagen i skolan och sjöng en låt. 

 Jag har inte alltid kommit ihåg vad detta betydde för mig förens nu idag, för många år senare.

Att den blomman är symbolik på styrka (iaf i mina ögon) att man kan vara skör o svag o samtidigt vara stark. Och att det är tillåtet att vara båda.

 För mig har det inte alltid varit självklart, att låta sig vara skör och svag, men det var något som Jesus påminnde mig nu om efter att jag drömde flera hemska mardrömmar inatt. Om det förflutna jag har gått igenom för 1 år sen. 

Så för alla er som är där ute som kämpar igenom tuffa situationer som relationer och vardagsproblem, så har man rätt att få vara skör, att släppa taget ibland och låta någon annan få göra jobbet istället. Det är nämligen viktigt att ha någon person nära som håller upp en och bygger upp en när man är som svagast och trycker inte ner en istället när man väl ger upp.

Idag har jag ingen kontakt med den personen eller min farfar men jag vet att båda minnena kommer finnas för evigt hos mig och kommer att påminna mig om vad som är viktigast i livet. Dock kommer farfar att vara det största minnet.


Så tack Jesus för att du visade mig detta minnet som jag så länge sedan hade glömt men som var så viktigt för mig.


O för alla mina vänner där ute, please ger mig inte en vallmo blomma i framtiden nu..utan de passar bäst ute i sin egen natur och i sitt minne där istället för i min trädgård eller i en vas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards