Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Bara toner

Av Flower - 1 februari 2013 21:50

Låter mig sitta i soffan med skjortan på och lyssna till Josh Groban som spelar sina låtar på Spotify.

Tankar flödar samtidigt som de inte gör det, knappt att man inte få fram orden.

Vet bara att jag måste skärpa mig och fördjupa mig i mig själv och låta stillheten ta mig..Ta en promenad i naturen och låta göra sin sak och låta orden få flöda fritt med pappret som skriver på det söndriga pappret. Lyssna på musiken som tar mig till en ens plats och låta tystheten få bli en frihet och inte ett panikslag.


Helt enkelt låta mig själv få vara ifred och acceptera att det är okej, att jag inte behövs längre..Utan ha fått tiden för mig själv nu..

Svårt är det att hamna i det, för om man skulle vara i det så kanske man skulle bege sig oxå någonstans åka iväg med sig själv över en helg och se något nytt. Men blir kvar här och gömmer mig i skogen för att inte synas.

Jag går och förblir skogstrollet som jag en gång innan var. 


Jag trodde en gång på kärleken och jag trodde en gång att jag skulle stanna här och börja mitt nya liv..rota mig helt enkelt..Men det blev tyvärr inte så..sitter istället med mitt hjärta och väntar på nästa tåg som ska ta mig vidare, nästa flytt som med så många andra flyttar..Ta mig bort ifrån det jag en gång trodde va min nya start, min framtid..


Många tror att jag är deprimerad, men jag vill svara att så inte är fallet. Har bara en väldigt djup själ som så många andra av mina närmaste har. Jag påminner så mycket om två personer att jag undrar ibland hur mitt liv kommer att sluta.

Så länge i väntan, är det bara andningen som är fokusen och inte göra nånting, bara vara och vara för mig själv. Finns ingen plats det bara flyter på och mina flyttfåglar gör sig redo till nästa resa.

Så mina älskade vänner där ute, jag är ledsen men jag kan inte länge vistas på samma sätt som jag en gång innan gjorde. Ber er att lita på mig istället att jag har det bra, jag klarar det. Detta är en sak som är mellan mig o Gud.


Har en gång bett om en stund och den är nu inne..så va inte oroliga låt mig bara få gå..jag har aldrig varit den som har rotat mig eller låtit mig stanna kvar, jag har alltid varit en vandrande själ o kommer alltid att förbli..


Ps 23

Den gode herden

1 En psalm av David.
HERREN är min herde, mig skall intet fattas. 
2 Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. 
3 Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar 
för sitt namns skull. 
4 Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, 
fruktar jag intet ont, ty du är med mig. 
Din käpp och stav de tröstar mig.

5 Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn. 
Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över. 
6 Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar, 
och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards