Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Uppmuntran till dem som följer honom och har kallelsen att vara bland folket

Av Flower - 13 april 2013 16:00

Var mild och god mot alla


Älska, le och var glada, så att världen omkring er blir ljusare och lyckligare därför att ni finns i den. 

Låt kärleken och glädje råda även under de gråa dagarna. Det finns ökendagar såväl som förklarinsdagar för mina lärljungar, men vilket det än är, är det den troget och ihärdigt uppfyllda plikten som betyder något.

Visa mildhet och vänlighet mot alla. Försök att se människornas hjärtan så som jag ser dem, att förstå deras svårigheter och sorger, så som jag förstår dem. Och före ett möte eller ett samtal med en människa be mig om att vara närvarande som tolk mellan er båda.

Lev i bönens ande. Genom att tala med mig finner ni ro i era själar.

Enkla uppdrag, utförda i trofasthet och uthållighet, medför sina egen belöning och i den mosaikbeläggning; som täcker vägen. Var glada över och välkomna alla som kommer hit. Jag älskar er.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards