Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Through heaven's eyes

Av Flower - 16 mars 2013 11:06

Ibland undrar jag om jag gör tillräckligt för mig själv eller för världen, kan få en sådan panik ibland o bli helt spänd i kroppen för man känner sig så hjälplös i frågan.

Jag fick dock bekräftat när jag såg programmet Mia på Grötö, att detta är något som vi människor bär på hela tiden. 

Är vi tillräckliga?!


Jag valde att ta upp denna frågan med Gud och svaret blev du är tillräcklig!

Om jag ska vara ärlig så trodde jag att han skulle svara nej, för jag har inte gjort så mycket på sistone. Men jag fick faktiskt svaret ja och att Jesus säger till oss i Nya testamentet att han verkar i vår svaghet, att i vår svaghet blir hans styrka fullkomlig. Eftersom vi lägger allt i hans händer o våga ledas av hans röst och vägledning. 

Han säger, vänd er till mig, lägg era bördor på mig så kommer jag lyfta upp er och ni kommer att känna er tillräckliga och älskade av mig.

Rom 15:3 Kristus tjänade inte sig själv utan bar våra svagheter, så som det står skrivet: Dina smädares smädelser föll över mig.

Han dog på korset för att ta våra synder, han gick den långa vägen för att Gud ville rädda det folk som han skapat, så för istället för att de skulle gå evigt förlorade så sände han sin enfödde son.

Johannes 3:16 ” Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. ”

Jesus dömer ingen o säger inte till någon att du är inte tillräcklig. Han ser inte på världen genom jordens ögon, utan genom himlens ögon. Han ser möjligheter istället för omöjligheter. O som jag sa innan, om vi bara vågar lita på honom o tro på honom så kommer han att visa oss den rätta vägen, den vägen genom livet som vi ska gå.

När jag tog emot Jesus i mitt liv så gav han mig också hjälparen – Den helige Anden.

Joh 16: 7 Men jag säger er sanningen: Det är bäst för er att jag går bort. Ty om jag inte går bort, kommer inte Hjälparen till er. Men när jag går bort, skall jag sända honom till er.


Joh 14:26 Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt er.


Jag blev andedöpt som det heter o som jag skrev ovanför här ifrån bibel, så är det sant, för genom att jag har blivit andedöpt så blir jag påmind om Jesus o vad han säger till oss.

Helige Anden är vår hjälpare här i världen, vi har inte sett Jesus o vi har inte blivit undervisade som lärjungarna, men genom att vi har den hjälparen så kan vi ändå förstå vem Jesus är.

För han är den öppna kanalen som låter oss närma sig honom o känna honom o jag kan säga att när man får uppleva Jesus kärlek så är det så ljuvligt. Det är som en vacker soluppgång eller den romantiska upplevelsen eller den vackraste blomman eller den godaste gräddigaste tårtan som man någonsin har skådats. Det är i alla fall så vackert o så mycket kärlek o värme.


Den helige ande hjälpte mig att se att jag är tillräcklig o visade mig hur jag var tillräcklig.

Jag har alltid på något sett haft ett hjärta för människor, har velat hjälpa dem o eftersom jag har gått igenom mkt sj i livet så vet man att hjälp behövs där ute för människor. Men hur jag ska hjälpa dem eller säga de rätta orden har jag aldrig vetat. Men när jag kommer närmare Jesus o den helige ande har fått verka mer i mitt liv så är det som jag nu istället får se människor på ett helt annat sätt än vad jag har gjort innan.

O jag känner mig tillräcklig, för jag behöver aldrig anstränga mig 100 % för att nå människor idag, utan behöver bara ta första steget o sen gör den helige ande resten. O varför jag kan säga så här är för att jag har upplevt det. När jag talar till människor så får jag bilder i huvudet eller en känsla i hjärtat o när jag uttalar det så säger folk att det är precis det den har tänkt på, jobbat med.

Men vill punktera att det är inte mina tankar mina känslor som jag talar vidare utan det är Jesus.

Genom att den helige ande är i mig så kan Jesus tala till mig.

O det är fantastiskt, för jag som sagt jag känner mig tillräcklig.

Men det är viktigt att om man vill fortsätta i denna banan o känna sig tillräcklig så måste man vända sig till Gud hela tiden, varje dag, varje kväll, varje morgon. Att tala med honom om det som händer o rör i ens hjärta. Men sen finns det självklart de stunder man önskade att man ändå kunde göra mer för världen att man inte är helt tillräcklig.

Tanke på krigen, svälten, föräldralösa barn, djuren, ja allt.

Men kan inte göra mer än det man gör, för vi är bara människor. Vi kan bara be!

O sen lära oss att se genom himlens ögon o inte genom jordens ögon.
För när vi ser Through heaven's eyes så ser vi möjligheterna o inte omöjligheterna :)


Det finns ett hopp, ett liv , en frihet!

Vi behöver bara våga tro....


See Through Heaven's Eyes

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards