Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

Bön

Av Flower - 9 mars 2013 08:18

Många gånger kan vi känna att vi ber o ber men att vi aldrig får ett svar, att hur vi än sträcker oss så når vi aldrig riktigt fram. Visa gånger kan vi be från hjärtat (sin själ) o man vet aldrig vad det är för bön men man fortsätter ändå eftersom det är det hjärtat vill o då är det den helige Ande som talar. Man kan stå i blindo i det ögonblicket då, man ber över t.ex om helande men man kan inte se ett helande just i det ögonblicket eller just den veckan, månaden. Men ens själ fortsätter, manar en att fortsätta för det ligger ett litet frö där i hjärtat som säger fortsätt, fortsätt be o det kommer att uppfyllas- Du behöver bara tro! Så sjung din sång, din bön till mig.

 Bön är något som Jesus sagt att vi ska va i hela tiden, att vi ska be för våra nära o kära, för världen o för den sista tiden ( för det som kommer att hända) o för oss själva- Att vi ska vara starka i vår tro.

Många kan tycka att bön är en svår grej, jag tyckte o tycker att det är det fortfarande, men när man blir andedöpt (när den helige ande kommer över en ) så får man något som heter tungotal. Som är ett himmelskt språk, ett hemligt språk som bara du o gud har. O alla har vi vårat eget språk med honom när vi talar. 

  Just tungotal är väldigt befriande, för vi kan använda det när vi ber, ber våra bön till Jesus. O när orden tar slut så vet vi att vi kan alltid fortsätta i tungotal. O när tungotalet kopplas in så blir det en kontakt mellan dig o Jesus på ett helt annat sätt än i bön för då knyter den helige ande ihop oss o vi kan höra varandra. Den helige ande meddelar mina böner till Jesus o Jesus meddelar hans ord tillbaka genom den helige ande o genom det blir det en koppling o den kopplingen är fantastikt. Jesus talar givetvis också om man inte har blivit ande döpt men bandet blir så mycket starkare när man är det. 

 Vad jag vill komma fram till den här gången är att vi har alla olika böner o de ser olika ut o man kan vara i olika stadier.

Jag har varit i det stadiet när jag står i mitt vardagsrum o lovsjunger o ber över ett helande över min kropp, o i just det läget så såg det omöjligt ut. Men jag visste att detta var va mitt hjärta ropade om o bad om. Det blödde..

Så jag vände mig helt till jesus o bad över att jag skulle få ett helande, att han skulle komma med sin olja o bara ge mig en ny kropp..för jag trodde på det o vill ha det så mycket.  Tänk er en sång där sången blir djupare eftersom sångaren uttalar orden från sitt hjärta o verkligen ber om att få det den vill ha. Min bön var så stark o var det flera gånger, o de var pga av att jag trodde ända in i mitt hjärta, hade ett hopp om att det kan inträffa ett mirakel. Precis som en sångare ber om frihet, befrielse eller kärlek över olika områden. 

 I o med sång, så har jag upptäckt o detta upptäckte jag inte förens denna veckan, hur jag har använt olika sånger  som böner ifrån mitt hjärta. Vill visa olika sidor där en sång har fått vara min bön istället för att jag skulle be egna ord.
 Så när jag bad om ett helande under 2 månaders tid så sjöng jag på Kim Walkers nya låt:

Healing Oil och Waste it All. 
Healing Oil; Handlar om hur hon upplever hur Jesus heliga olja rinner för hennes panna ( o detta är något som är symboliskt o ett handlande, när vi ber för en person i kraft så smörjer vi den med olja. Det menas att vi strycker lite olja på personens panna. För herrens välsignelse, smörjelse ska komma över den) (om jag inte har fel nu).
O hur han då kommer mitt sitt helande, att han helar henne, återupprättar henne- ger henne sin styrka tillbaka.

Kim sjunger i låten hur mkt hon älskar honom o hur tacksam hon är för det han gör o har gjort. O att hon inte skulle byta något för att få uppleva det hon gör nu o har gjort. 

 Detta sjöng jag då när jag var i min bön o många gånger tog det emot som sagt men det blev en befrielse o en glädje för jag visste o blev påmind om att om jag ber till Jesus, lämnar mitt hjärta till honom så kommer han att svara på min röst på ett eller annat sätt. Kanske jag inte blir helade just då eller under en tid, men då talar Jesus om vilken plan han har för en, hans tanke under den här tiden då vi lever med det jobbiga vi har. Många gånger under olika omstädigheter, sjukdomar eller något annat så kan vi i det vara en välsignelse för andra, vi behöver lära oss att när vi är i svårigheter så ska vi se vårt liv med himmlens ögon o inte med jordens ögon o tacka för det vi går igenom o fråga honom vad han har för plan under detta, vad vi kan göra för att tjäna honom. 

O i o med att vi där också lämnar vårt hjärta istället för att sjunka in i oss själva så kan vi finna en frid en befrielse inom oss som gud lägger i våra hjärtan. För som sagt vi ska se våra liv med himlens ögon o inte med jorden o jag hoppas ni förstår vad jag försöker säga med detta. Att på jorden är bara massa elände men att i himlen finns all frid o härlighet :)
 

 Så den andra låten Waste it all, är då att hon vill lämna allt för att vara med honom o bara ge tillbaka all den kärlek som han gav henne. För han har förlåtit alla de synder som hon har begått, gett henne nåd för hennes felsteg. Han dömde henne inte när hon kom fram till honom, vände sig till honom, utan bara fick kärlek o förlåtelse tillbaka. 

Och genom det så vill hon då ge all sin kärlek tillbaka till honom. O det kvittar om hon ser dum ut när hon står där o lyfter händerna, eller gå undan för att be i sin stillhet eller om hon dansar öppet. Det ända som betyder något är att hon få ge tillbaka den kärlek som han gav henne när han förlät henne o den kärlek som han än idag ger henne.



Mycket text idag :) Iaf idag står jag med en helad kropp, så pass mycket att jag kan börja jobba heltid igen, alla saker ta sin tid o allt är inte perfekt hos mig men jag ger inte upp utan fortsätter att vända mig till honom o tro o hoppas att det blir en befrielse helt en dag.
 Vi har tre veckors fasta i vår kyrka där vi ber, för våra familjer, världen o för vårt missionsarbete med kanal 10 o om man vill, att få ett personligt guds möte med Gud. O i en fasta så är det en kamp för man undviker olika saker, kan vara mat, tv/internet m.m för att få vara i bön med jesus istället. O nu i veckan 2 så fann jag låten Deliver Us- The Prince Of Egypt, om ni känner igen filmen, Prinsen av Egypten, som stämmer in i min bön om att få ett guds möte. Judarna sjunger nämligen o ber ifrån sina hjärtan att Gud ska befria dem från Egyptens hand, från sitt slaveri o ta dem till det land som Gud har lovat dem.

 O det är ungefär det jag ber om till min Gud under den här tiden att han ska sätta mig fri från mitt slaveri från min kropp, som håller mig fången från att kunna göra de saker som jag önskar jag kunde göra. O jag tror att han en dag kommer att befria mig helt, handlar bara om att tro på hans beskydd. Som Daniel i gropen bad o en ängel kom o va med honom så inte lejonen skulle äta upp honom. Han trodde på Guds beskydd!
 Sen finns låten When you Believe från samma film o album. 
There can be miracles, when you believe 
Though hope is frail, it's hard to kill 
Who knows what miracles you can achieve 
When you believe, somehow you will 
You will when you believe (oh yeah)

 


Ber er att söka efter dessa låtar o läs texterna o tar de till er för det finns upprättelse, befrielse o hopp om något bättre än det vi lever i just nu.

Vi behöver bara ha tro!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flower - 21 juni 2013 21:06


   31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den sjätte dagen.  Du är inte ett misstag, du är ett mästerverk <3...

Av Flower - 19 juni 2013 21:54


 

Av Flower - 19 juni 2013 21:43

Du är älskad <3Våga tro på dig o säga ifrån.Du har bara en hälsa o en kropp.   Ingen människa kan komma till dig o säga att den personen skulle vara mer värd än dig!O att du inte är värdefull eller till någon nytta, du kan inte ens säga det ti...

Av Flower - 19 juni 2013 21:05


   Tilliten Jag tror inte jag är ensam på att brottas med tilliten till Gud eller till människor, men jag ger inte upp bara för att jag brottas med det. Och min syn på Jesus minskas inte, tror ändå på det som bibeln säger om honom o att han hjälper...

Av Flower - 14 april 2013 18:18

Många gånger kan man tycka att framtiden är läskig, jag själv tycker ofta det men samtidigt så kan jag känna ett pirr efter det som väntar en där framme. Just nu är jag i det läget där pirret är som störst, min plan o liv ser ut så att jag är på vä...

Presentation


Livet är mer än vad det ser ut att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards